Kontakta oss
Vill du veta mer om produkten, har frågor eller vill ha personlig demo? Tveka inte att kontakta oss!
Ett urval av den grundläggande funktionaliteten i Business NXT
Ekonomimotorn i Business NXT har ett brett utbud av kraftfulla funktioner som förenklar, effektiviserar och automatiserar - allt i ett anpassningsbart gränssnitt med smidig sök- och sorteringsfunktion.
En stark inbyggd faktureringsmotor hanterar alla inkommande och utgående fakturor automatiskt. Elektroniska fakturor (E-fakturor), automatiska påminnelser och betalningsintegrationer ger dig full kontroll i varje steg.
Vår betallösning har integration till de flesta svenska banker, samt i Norden och övriga världen. Uttag och betalningar hanteras enkelt direkt från Business NXT.
Som en del i affärssystemet ger anläggningsregistret i Business NXT full kontroll över företagets tillgångar och deras värde - oavsett om de ägs, hyrs eller leasas.
Affärssystemets avancerade kostnadsbärarstruktur underlättar för träffsäker kostnadsföredelning och tydlig samt realistisk projektöversikt.
Samtliga projektkonton är integrerade med huvudbok, reskontra, försäljningsorder, inköpsorder, kundreskontra och lagerhantering. Alltid realtidsstatus på allt från arbete och tjänster till material och lagervaror, samt behov av montering och inköp.
Ett urval av funktionalitet i Business NXT för verksamheter inom lager och logistik.
Batchhantering och serienummer är grunden för full spårbarhet vid inköp, försäljning och egen tillverkning. Säljer du abonnemangstjänster skapas automatiskt faktureringsunderlag för nästkommande månad, kvartal, år eller hur du än fakturerar abonnemang och avtal.
Definiera pris och rabatter för hela sortimentet via matrisen eller sätta upp det för en produktgrupp eller specifik produkt. På samma sätt kan du knyta pris och rabatt till en kundgrupp eller en specifik kund.
Utöver artikel kan du skapa artikelstrukturer. Innehållet i en strukturartikel för en specifik order ka ändras utan att det påverkar när nästa order läggs in.
Skapa inköpsorder, hantera leverantörer och prislistor samt övervaka leveranser och lager enkelt. Drop shipment, självkostnadsuppdatering, spårning, beställningsförslag och mer.
Omfattande funktionalitet för lager-, försäljnings- och köpförfrågningar. Skräddarsy rapporter efter specifika behov och skapa instrumentpaneler baserat på anpassade skärmrapporter.
Följ upp kostnader och intäkter direkt i gränssnittet eller via distribuerade rapporter med drill-down.
Vill du veta mer om produkten, har frågor eller vill ha personlig demo? Tveka inte att kontakta oss!